Thursday 2 August 2012

kerana cinta...


sewaktu senyuman tidak berbalas..... aku kata syukur
moga sedekahku sampai pada mereka

sewaktu aku dimarah.... aku kata syukur
moga aku diberikan sepenuh hati dengan kesabaran....♥

JATUH itu sakit.
tapi jatuh cinta terasa indah

PUTUS itu perit...
tapi putus cinta terasa hilang nyawa dibadan

aku hendak JATUH cinta..
tapi jua perlu bersemat dihati tidak PUTUS asa.....♥

Tak ada hal yg sulit dimengerti, namun kita hanya perlu bersungguh2 dalam tujuan mengerti segala sesuatunya, pengertian itu menenangkan, membuat hati nyaman.

Saat seorang, dua orang, atau bahkan sahabatmu membuatmu sakit hati, maka mengertilah, mungkin dia sedang khilaf. Maafkanlah.

Kekecewaan cinta ini mengajar aku apa erti derita..tersiksanya jiwa ini hingga hati ini seperti sudah mati..hari2ku berlalu tanpa mampu ku rasai nikmat bahagia..hanya sepi terasa..
Hingga saat ini,hati ini masih berdebar tika memandang wajah kamu..

Dalam diam memendam rasa..dalam senyuman terpalit duka
Tanpa sms & kol dari awak..terasa sunyi hidup ni..
Tanpa suara & gurau manja dari awak..xbermaya hari berlalu..
Tanpa kasih & sayang awak..xbernyawa perasaan ni..
Tanpa awak..xkan lengkap hidup ini..
Saya sayang awak ^_*

Kerana mencintai itu bukanlah bagaimana kamu melupakan . . . melainkan bagaimana kamu memaafkan . . .bukanlah bagaimana kamu mendengar . . . melainkan bagaimana kamu mengerti . . . bukanlah apa yang kamu lihat . . . melainkan apa yang kamu rasa . . . bukanlah bagaimana kamu melepaskan . . . melainkan bagaimana kamu bertahan ~

Kenapa kamu terus cuba bertahan utk menahan kesakitan cinta sedangkan kamu sbenarnya blh keluar dr pnderitaan itu?? Kita punya pilihan hidup sndiri, dan jgn sesekali abdikn diri pd sesuatu yg tak pasti.. Bkmungkinan benda tu akn jd sia2..

Kehilangan mu atas sebuah kerelaan.. Walau dlm diam hatiku terhiris luka..

>_<

No comments:

Post a Comment